Jak vytvořit popis a nastavit marketingovou strategii, která prodává?

Jak vytvořit popis a nastavit marketingovou strategii, která prodává
Chystáte se prodávat nemovitost? Poradím Vám, jak vytvořit popis a nastavit efektivní marketingovou strategii.

Jak vytvořit popis, který prodává?

Bavíme se o prodeji nemovitosti, proto buďte v klidu, samotný popis Vaši nemovitost neprodá. Měl by však splňovat a obsahovat určité parametry a je důležitou součástí mozaiky prodeje, proto je nutné popis nepodcenit a text udělat opravdu atraktivní. Popis může být rozdělit do několika odstavců (témat), které jsou postupně zpracovány. Tím prvním může být technický popis dispozice, velikosti, vybavení a stavu nemovitosti. V dalších částech pak mohou být popsány rekonstrukce, náklady spojené s užíváním nemovitosti, lokalita, dopravní spojení, cena nemovitosti (co vše obsahuje). V popisu nemovitosti určitě není dobré přehánět, a naopak je třeba být objektivní. Nebudou-li informace věrné a pravdivé dle stavu nemovitosti, budou zájemci odcházet zklamáni a znechuceni.

Jak nastavit marketingovou strategii?

Existuje celá řada marketingových nástrojů a možností, jak Vaši nemovitost prezentovat. Realitní makléři využívají většinu z nich a na základě statistik ví, co a v jakých případech využít.

Tou zřejmě nejrozšířenější a na první pohled nejjednodušší je prezentace na internetu. Na trhu jsou desítky realitních portálu, kde je možné Vaši nabídku publikovat. Ačkoliv je zpracován text, fotografie a video, na jednotlivé servery je musíte vkládat ručně a po jednom, pokud nedisponujete exportním softwarem pro export zakázky. Je to sice časově náročné, ale abyste oslovili potenciální zájemce to je nezbytné.

Silnými médii jsou dnes také sociální sítě, kde můžete svoji nabídku sdílet se svými přáteli, případně si nastavit dotovanou kampaň s cílením na požadovanou skupinu uživatelů. Tyto kanály jsou např. Facebook, LinkedIn, Youtube, Instagram, Pinterest, Twitter atd.

Důležitou součástí jsou také tzv. PPC kampaně na Googlu, Seznamu, popř. dalších provozovatelích či obsahových sítích. Běžným standardem jsou dnes také unikátní webové stránky konkrétní nemovitosti.

V některých lokalitách stále funguje také “off-line” prezentace. Při využití lokální inzerce je nespornou výhodou, že najdou-li se zájemci z okolí, již danou lokalitu znají. Ví kam jít nakupovat, mají zde kamarády, oblíbenou kavárnu či hospodu, děti zde chodí do školy apod. Způsobů, jak přistoupit k lokálnímu marketingu. je několik a uvedu několik příkladů:

  • oslovení sousedů a vlastníků okolních nemovitostí dopisy s nabídkou
  • oslovení přátel a známým z okolí, že je Vaše nemovitosti na prodej
  • zeptat se místních podnikatelů, zda je u nich možné nechat letáky
  • distribuce letáků po okolí
  • umístění prodejních plachet v lokalitě
  • inzerce v místním časopise

Realitní makléři mají marketingové nástroje prakticky automatizované. Mají nasmlouvané dodavatele jak online, tak offline služeb. Ví, jak nastavit kampaně, tak aby fungovaly a v rámci veřejnosti uzavřených skupin jsou otevřeni spolupráci se svými kolegy.

Inzerce se vyplatí tam, kde se pohybují potenciální kupci. Někdy méně znamená více. Zkušený realitní makléř ví přesně, jakou strategii nastavit, tak aby odpovídala Vaší nemovitosti a požadavkům zájemců.

Sdílet

Další články

Pozitivních zpráv není nikdy dost

Pozitivních zpráv není nikdy dost. Proto si i my v Adomus – reality a finance jinak dovolíme sdílet několik pozitivních informací, které se týkají Vás,

Případová studie – Popovice

Při prodeji nemovitostí majitelé často řeší, zda se do toho pustit jako „samoprodejci“ nebo zakázku svěřit profesionálnímu realitnímu makléři. Druhá varianta je určitě správně. Proč?