Jak připravit a nabídnout nemovitost k prodeji?

Jak připravit a nabídnout nemovitost k prodeji
Nepodceňte přípravu nabídky nemovitosti k prodeji. Poradím Vám, jak na to.

Čemu se věnovat a na co si dát pozor?

Shrňme si tedy nutné kroky před prodejem. Analyzovali jste současný stav, co a proč prodáváte. Nutné je zajistit všechny podklady k prodeji: list vlastnictví, nabývací titul, stavební / technickou dokumentaci, smlouvy s dodavateli energií, stanovy družstva, nájemní smlouva, prohlášení vlastníka, energetický štítek, smlouva k úvěru/hypotéce/ stavebnímu spoření, pojistné smlouvy, informace k právnímu stavu nemovitosti. A hlavně, nechali jste si zpracovat seriózní odhad tržní ceny. Vašim cílem je získat co nejvíce potenciálních zájemců, ve fázi příprav tedy nesmíte nic podcenit.

Co je to home staging a jak na to?

Určitě mi dáte za pravdu, že ať už jdete na návštěvu, setkáváte se s neznámým člověkem, nebo jdete na prohlídku nemovitosti, první dojem je zásadní. Pro získání prvního dojmu stačí několik vteřin, které často rozhodují, zda se jedná o nemovitost, ve které chceme žít, nebo zda je to dobrá investice. Než začnete s prodejem, položte otázku sami sobě, jak na Vás prodávaná nemovitost působí.

K pozitivnímu prvnímu dojmu napomáhá tzv. home staging, což ve velmi volném překladu znamená “příprava nemovitosti před prodejem”.  Jedná se o velmi funkční metodu, která zvyšuje zájem kupujících a případně i cenu prodávané nemovitosti až o 10 %. Home staging může zahrnovat opravu a zarovnání omítek stěrkou a následné malování, výměnu, doplnění nábytku a dekorativních prvků, které místnosti mohou změnit k nepoznání apod. Celkově by se tedy mělo jednat o rozumné zdokonalení obytného prostředí nemovitosti.

Jak nafotit/natočit nemovitost?

Kvalitní nafocení a úprava snímků, natočení videa a postprodukce jsou základním předpokladem úspěšné a atraktivní prezentace. Doporučuji variantu, obrátit se na profesionála, který nemovitost nafotí/natočí a zajistí i postprodukci. Máte-li fotografování jako koníček a máte-li kvalitní fotoaparát, zvládnete nafocení nemovitosti zřejmě také.

Před fotografováním či natáčením musí být nemovitost uklizena a dokončen home staging. Fotogalerie i video by mělo ukázat nemovitost v co nejlepším světle, ale zároveň i její reálný stav a potenciál dalšího využití pro zájemce. Ve fotogalerii i videu by se měli objevit místnosti nemovitost, výhledy do okolí, pohled na nemovitost z venku, zajímavé mohou být také videa z dronu a velmi dobře působí také vytvoření 2D a 3D plánku nemovitosti. Důležitá je kvalita fotografií a obsah zachycených snímků. Důležitým faktorem je také světlo. Ideální podmínky k focení jsou v jarních a letních prosluněných dnech, nicméně i pod mrakem se dají udělat kvalitní snímky díky profesionálnímu nasvícení a kompozici.

Videoprezentace jsou v dnešní době stále atraktivnější a je na ně kladen stále větší důraz. K natočení je třeba mít kvalitní kameru a určitě se neobejdete bez stabilizéru, osvětlení a mikrofonu, chcete-li mít prohlídku komentovanou. Komentáře se dají nahradit také v rámci postprodukce, kdy video stříháte, doplňujete titulky, popisky, informace a kontakty.

Realitní makléři mají s fotografováním a natáčením bohaté zkušenosti a ověřené poskytovatele těchto služeb. Nechejte to na profesionálech, věřte mi, že se Vám to vyplatí.

Sdílet

Další články

Pozitivních zpráv není nikdy dost

Pozitivních zpráv není nikdy dost. Proto si i my v Adomus – reality a finance jinak dovolíme sdílet několik pozitivních informací, které se týkají Vás,

Případová studie – Popovice

Při prodeji nemovitostí majitelé často řeší, zda se do toho pustit jako „samoprodejci“ nebo zakázku svěřit profesionálnímu realitnímu makléři. Druhá varianta je určitě správně. Proč?