Jak připravit a nabídnout nemovitost k prodeji?

Jak připravit a nabídnout nemovitost k prodeji
Nepodceňte přípravu nabídky nemovitosti k prodeji. Poradím Vám, jak na to.

Čemu se věnovat a na co si dát pozor?

Shrňme si tedy nutné kroky před prodejem. Analyzovali jste současný stav, co a proč prodáváte. Nutné je zajistit všechny podklady k prodeji: list vlastnictví, nabývací titul, stavební / technickou dokumentaci, smlouvy s dodavateli energií, stanovy družstva, nájemní smlouva, prohlášení vlastníka, energetický štítek, smlouva k úvěru/hypotéce/ stavebnímu spoření, pojistné smlouvy, informace k právnímu stavu nemovitosti. A hlavně, nechali jste si zpracovat seriózní odhad tržní ceny. Vašim cílem je získat co nejvíce potenciálních zájemců, ve fázi příprav tedy nesmíte nic podcenit.

Co je to home staging a jak na to?

Určitě mi dáte za pravdu, že ať už jdete na návštěvu, setkáváte se s neznámým člověkem, nebo jdete na prohlídku nemovitosti, první dojem je zásadní. Pro získání prvního dojmu stačí několik vteřin, které často rozhodují, zda se jedná o nemovitost, ve které chceme žít, nebo zda je to dobrá investice. Než začnete s prodejem, položte otázku sami sobě, jak na Vás prodávaná nemovitost působí.

K pozitivnímu prvnímu dojmu napomáhá tzv. home staging, což ve velmi volném překladu znamená “příprava nemovitosti před prodejem”.  Jedná se o velmi funkční metodu, která zvyšuje zájem kupujících a případně i cenu prodávané nemovitosti až o 10 %. Home staging může zahrnovat opravu a zarovnání omítek stěrkou a následné malování, výměnu, doplnění nábytku a dekorativních prvků, které místnosti mohou změnit k nepoznání apod. Celkově by se tedy mělo jednat o rozumné zdokonalení obytného prostředí nemovitosti.

Jak nafotit/natočit nemovitost?

Kvalitní nafocení a úprava snímků, natočení videa a postprodukce jsou základním předpokladem úspěšné a atraktivní prezentace. Doporučuji variantu, obrátit se na profesionála, který nemovitost nafotí/natočí a zajistí i postprodukci. Máte-li fotografování jako koníček a máte-li kvalitní fotoaparát, zvládnete nafocení nemovitosti zřejmě také.

Před fotografováním či natáčením musí být nemovitost uklizena a dokončen home staging. Fotogalerie i video by mělo ukázat nemovitost v co nejlepším světle, ale zároveň i její reálný stav a potenciál dalšího využití pro zájemce. Ve fotogalerii i videu by se měli objevit místnosti nemovitost, výhledy do okolí, pohled na nemovitost z venku, zajímavé mohou být také videa z dronu a velmi dobře působí také vytvoření 2D a 3D plánku nemovitosti. Důležitá je kvalita fotografií a obsah zachycených snímků. Důležitým faktorem je také světlo. Ideální podmínky k focení jsou v jarních a letních prosluněných dnech, nicméně i pod mrakem se dají udělat kvalitní snímky díky profesionálnímu nasvícení a kompozici.

Videoprezentace jsou v dnešní době stále atraktivnější a je na ně kladen stále větší důraz. K natočení je třeba mít kvalitní kameru a určitě se neobejdete bez stabilizéru, osvětlení a mikrofonu, chcete-li mít prohlídku komentovanou. Komentáře se dají nahradit také v rámci postprodukce, kdy video stříháte, doplňujete titulky, popisky, informace a kontakty.

Realitní makléři mají s fotografováním a natáčením bohaté zkušenosti a ověřené poskytovatele těchto služeb. Nechejte to na profesionálech, věřte mi, že se Vám to vyplatí.

Sdílet

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Další články

Pozitivních zpráv není nikdy dost

Pozitivních zpráv není nikdy dost. Proto si i my v Adomus – reality a finance jinak dovolíme sdílet několik pozitivních informací, které se týkají Vás,

Případová studie – Popovice

Při prodeji nemovitostí majitelé často řeší, zda se do toho pustit jako „samoprodejci“ nebo zakázku svěřit profesionálnímu realitnímu makléři. Druhá varianta je určitě správně. Proč?

Chcete být úspěšný realitní makléř?

  Chcete být úspěšný realitní makléř? Pojďme na tom společně pracovat! Já určitě nemám největší realitní kancelář a asi ani neprodávám nejvíce realit na světě.