Případová studie – Popovice

Při prodeji nemovitostí majitelé často řeší, zda se do toho pustit jako „samoprodejci“ nebo zakázku svěřit profesionálnímu realitnímu makléři. Druhá varianta je určitě správně. Proč? Je to třeba jako ve sportu. Uběhnete maraton? Nakonec se Vám to možná povede, ale jak dlouho se budete muset připravovat, abyste ho vůbec dokončili? A jaký čas zaběhnete? Myslíte, že dosáhnete stejného nebo lepšího výsledku než profesionální sportovec, specialista na dlouhé tratě?

No jo, pak se ale nabízí otázka, co znamená „profesionální realitní makléř“ a jaké služby a výsledky od něj tedy mohu očekávat? Nejjednodušší bude, když si to ukážeme na konkrétním případu, kde uvidíte kompletní seznam služeb a aktivit, které pro své klienty odborníci a specialisti na realitní trh dělají.

Zrovna s maratonem by se dal srovnat prodej rodinného domu v Popovicích u Králova Dvora. Na první pohled dům možná nevypadal úplně prostorně, ale díky rekonstrukci a přístavbě, které již provedla původní majitelka, jej může bez problémů užívat i čtyřčlenná rodina. Již při prvních prohlídkách před začátkem prodeje bylo jasné, že dům se zahradou má svého „ducha“ a díky atypické dispozici a technickému provedení to nebude budoucí domov pro každého. Nový majitel nebude toužit po novostavbě s velkou zahradou a ani nebude chtít žít v bytě v centru města. Předem jsme do prodeje šli s tím, že musíme oslovit unikátní cílovou skupinu, která se do domu zamiluje a spojí s ním svůj další osud.

K prodeji nemovitostí přistupujeme tak, jako bychom prodávali svoje vlastní. Stejně jsme to uchopili i v tomto případě. Jedna ze základních věcí je příprava nemovitosti před vytvářením marketingových podkladů a spuštěním prodejní a mediální kampaně. V tomto případě bylo nutné tento dům vyklidit, upravit drobné kosmetické vady, vymalovat, posekat trávu na zahradě, upravit stromy a keře, dát dohromady záhony, vyměnit žárovky a provést generální úklid vč. mytí oken, parapetů, zametení chodníků apod.

Dům se zahradou byl na prodej připraven. Teď už „jen“ přilákat relevantního zájemce – kupujícího z výše zmíněné cílové skupiny… Samozřejmostí je inzerce na realitních portálech, ale kromě toho je důležité, kde ještě nemovitosti propagujete a hlavně jak. V tomto případě se přímo nabízelo, udělat k nemovitosti vlastní webovou stránku a věnovat vytvoření nabídky potřebnou péči. Připravili jsme videoprezentaci / videoprohlídku, profesionální fotografie, virtuální 3D prohlídku, prodejní texty a dle vhodnosti materiálů je umístili kromě realitních portálů na další média jako např. youtube a sociální sítě facebook nebo linkedIn. Nezapomněli jsme ani na off-line aktivity a umístili plachty a oslovili sousedy a blízké okolí.

Jak to fungovalo? Netrvalo to dlouho a začal zvonit telefon a přicházet maily s žádostí o prohlídku. Pro jistotu všem ještě před prohlídkou zopakuji informace z inzerátů, přiblížím reálný stav nemovitosti, předem poukážu na plusy, ale i případné mínusy. Zkrátka snažím se zájemce na prohlídku pozitivně připravit tak, abychom si ji pak co nejvíce užili a zároveň si předali všechny potřebné informace.

Již při prvních prohlídkách bylo jasné, že realitní marketing máme nastavený dobře. Zájemci chodili velmi dobře obeznámeni se stavem nemovitosti, dispozicí, polohou, atypickým provedením, velikostí zahrady apod. Bylo tedy otázkou času, než najdeme toho správného kupce. Je pravda, že v tomto případě se to povedlo až po cca 5ti měsících. Realizovali jsme 46 prohlídek, všem se dům líbil, ale vždy zde bylo nějaké „ale“, proč prodej nakonec nedopadl. Jak se říká „trpělivost růže přináší“, tak přesně toto přísloví vystihuje průběh prohlídky číslo 47. Rozdíl mezi předchozími prohlídkami a touto poslední nebyl nijak veliký. Klienti přijeli nadšení, se vším víceméně obeznámení a chtěli osobně nasát atmosféru a na vlastní kůži zažít pocity, které v nich dům vyvolá.

Pro úplnost a analyticky zaměřenou část čtenářů si dovolím uvést pár statistik z marketingové kampaně. Na portálech jsme oslovili 22.393 uživatelů, na síti linkedIn jsme organickým způsobem zasáhli 2.450 kontaktů, video vidělo přes 4.000 lidí a na facebooku proběhly kampaně s dosahem 89.875 shlednutí.

Padlo rozhodující ano a s právním a finančním týmem jsme se tedy pustili do přípravy pokladů pro vyřízení hypotečního úvěru, advokátní úschovy a samozřejmě také kupních smluv vč. příslušných zápisů do katastru. Uběhlo pár dní a veškerá dokumentace byla připravena. Se všemi zúčastněnými stranami, tedy s prodávajícím i kupujícím jsme si vše v klidu prošli, vysvětlili a upřesnili jsme si jednotlivé body a ujednání a domluvili společný termín podpisů a jejich ověření. Zajištění potřebných dokumentů pro banku i zajištění následných vkladů do katastru nemovitostí pak za klienty vyřizujeme nejčastěji také my. Je to tak bezpečné, pohodlné a komfortní pro všechny.

Vkladem na katastr to však ještě nekončí. Nemovitost je nutné ještě řádně předat, převést dodavatele energií, odhlásit trvalé bydliště původního majitele a radostně si připít na nový domov nových majitelů a úspěšné dokončení obchodu se všemi.

Jak hodnotí moji práci další klienti? Podívejte se na jejich reference.

Sdílet

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Další články

Pozitivních zpráv není nikdy dost

Pozitivních zpráv není nikdy dost. Proto si i my v Adomus – reality a finance jinak dovolíme sdílet několik pozitivních informací, které se týkají Vás,

Případová studie – Popovice

Při prodeji nemovitostí majitelé často řeší, zda se do toho pustit jako „samoprodejci“ nebo zakázku svěřit profesionálnímu realitnímu makléři. Druhá varianta je určitě správně. Proč?

Chcete být úspěšný realitní makléř?

  Chcete být úspěšný realitní makléř? Pojďme na tom společně pracovat! Já určitě nemám největší realitní kancelář a asi ani neprodávám nejvíce realit na světě.